tirsdag 22. mars 2011

Forlovere


Det en forlover egentlig brukes til, er en skriftlig erklæring på at paret er egnet som giftemateriale, holdt jeg på å si (og skrev… ). De er menneskene som skriver under på papir som godkjenner at et par egnes for ekteskap, og kan gifte seg. Rett og slett.. Vittner.

De heldige utvalgte forlovere er som oftest brudens bestevenninne, og brudgommens bestevenn, men ellers kan for så vidt hvem som helst over 18 år være forlover (Yep, man må være myndig for å være forlover).

Når man takker ja til jobben som forlover blir man brudeparets hjelper på veien til, og på den store dagen. Sammen skal parets forlovere sørge for at dagen går som planlagt, mer eller mindre feilfri! Mye å holde styr på! Alt av fotografering (vanlig at forloverne deltar i noen av bildene), frakting, kirken, frisørtimer osv skal forloverne ha en finger, eller en hel hånd med i spillet.

Forloverne må holde hver sin tale, brudens forlover taler først. Disse talene inneholder ofte minner og andre koselige ting som bruden/brudgommen har opplevd med sine forlovere, ettersom de ofte har kjent hverandre lenge.

2-3 uker før bryllupet er det utrikningslag, dette er det forloverne som arrangerer. På film ser man alltid fyll, strippere og masse tull. Jeg håper for gudsskyld jeg slipper dette… (!!!). Jeg vet egentlig at jeg slipper, min forlover kjenner meg mer enn godt nok~

Min forlover er nok en av verdens mest fantastiske mennesker, og jeg vurderer om jeg skal skrive et innlegg om henne om ikke lenge.

Jeg er sikker på at våre forlovere kommer til å gjøre en super jobb med å hjelpe oss på veien, og at de kommer til å greie seg flott på dagen vår (uten å slite seg helt ut).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar