søndag 30. oktober 2011

Alma

Torsdag den 27.10.11 fikk vi en søknad. Denne søknaden lød som så:    

Søknad til stilling som toastmaster i bryllupet til Henrik og Ine 4. august 2012

Ine og jeg møtte hverandre på faglærerstudiet, kunstlærer! Jeg ble fort svært imponert over bryllupet og planene, kanskje litt overentusiastisk, da jeg tror Henrik ble litt redd for meg, første gangen vi møttes, kastet meg over han for å diskutere frieri og planlegging.

I oktober var vi noen fra klassen og så ”lærere for livet” på OsloNye, det var i pausen Ine og jeg kom i snakk om toastmaster oppgaven. Freidig sa jeg at den stillingen ville jeg gjerne bli tilbudt. Overraskende nok synes Ine dette var en god ide.

Da teateret var ferdig hadde vi som lærerstudenter blitt fanget av en grådig angst for vårt fremtidlige yrke.
Men jeg satt da i mitt stille sin og tenkte på mulighetene som toastmaster, greit at jeg kanskje
aldri kommer til å stå foran en bråkete 10. Klasse, men jeg skal i alle fall stå foran et lystig brudeselskap. Og hva er egentlig forskjellen?

Vel angsten min dempet seg, og smilet bredte seg. Det vet jeg ikke om den gjorde for Ine og Henrik da de innså hva de hadde sagt ja til!

Det er en ære å ha fått lov til å praktisere pedagogikk og evnen til å fange andres oppmerksomhet i deres bryllup. Takk!


Dette er altså min søknad som toastmaster i deres bryllup. Det hadde vært en ufattelig ære! Så har bare skrevet ned noen ting... Hvis jeg får stillingen skal jeg ta den veldig seriøst, det blir stamtavleskriving, intervjuer og bildevisning.

 MVH Alma Ednes

♥ ♥ ♥
.Hva annet enn "ja" ?

1 kommentar:

  1. DEtte er helt fantastisk! det er en enorm ære, en helt ekstrem ære! Tusen takk Henrik og Ine! <3

    SvarSlett