søndag 13. november 2011

Slør

Jeg har tenkt litt på slør den siste tiden… (HVORDAN SLØR SKAL JEG HA??!!) Og da ble jeg litt opptatt av hvordan i alle dager det kom til… Rettere: hvorfor? Altså, slør er veldig pent… Men at kvinnfolk skal fly rundt med en stoffbit hengene over hue kan vel også virke litt merkelig, eller?

Så da har jeg selvfølgelig satt meg ned og lest litt… Og jeg skal si deg det er mange rare historier rundt omkring… Noen sier at det en gang i tiden ble brukt som et symbol på at bruden var villig til å avlyde sin kommende mann.

Andre sier det kommer av arrangerte ekteskap. Hvor, logisk nok, bruden skulle skjules frem til ekteskapet var inngått, slik at mannen ikke kunne ”rømme” om han ikke skulle like  det han så.

Også mange historier som inneholder både hekser og demoner.. Også engler, var det? … Riktig så spennende. Tilbake til hovedsaken. Hvordan vet man hvilket slør man kler? Det er fryktelig mange typer der ute! Jeg får vel bare se, og prøve. Kanskje jeg ikke skal ha slør i det hele tatt?

Jo. Jeg tror jeg vil ha slør. Om det bare blir som ”pynt”, eller om jeg bruker det tradisjonelt vil tiden vise.


P.S. Jeg tror jeg har funnet kjolen. Ja. Kjolen.

2 kommentarer:

  1. åååh kjolen!? :D så kuult! Jeg har forsåvidt også funnet kjolen, men om jeg får den eller ikke er en annen sak.

    Jeg har også vært usikker på slør, men alle maser på meg så i guess i have to >>

    SvarSlett
  2. C: hihi, jaaa! ... det er nok der problemet mitt liger også (om jeg får den- eller, får tak i den rettere sagt). vet dere når dagen står enda, holdt jeg på å si?♥ :>

    det er overraskende vanskelig dette med slør! but i guess i have to, yes.

    SvarSlett